Selasa, 25 Januari 2011

Majlis Permuafakatan Ibu Bapa dan Guru 2011

Gambar-gambar sekitar majlis berlangsung

Tanggal 25 Januari 2011 telah dianjurkan satu program di bawah Jawatankuasa Kecemerlangan UPSR 2011 dengan kerjasama Unit Bimbingan dan Kaunseling. Program ini dinamakan sebagai 'Majlis Permuafakatan Ibu Bapa dan Guru (MUAFAKAT)'. Ia diadakan di Bilik Serbaguna SKPP9(1) dengan kehadiran peserta dari kalangan ibu bapa murid tahun enam yang akan menduduki peperiksaan UPSR pada tahun ini.
Antara objektif penganjuran majlis ini adalah untuk memberikan kesedaran tentang pentingnya persediaan awal belajar, memberikan pendedahan awal dan maklumat mengenai UPSR, memantapkan kemahiran keibubapaan dalam pendidikan di rumah serta menanam kesedaran yang tinggi kepada ibu bapa dan guru agar dapat membantu melonjakkan prestasi akademik anak-anak pada tahun ini.
Ceramah motivasi kemahiran keibubapaan kali ini disampaikan oleh Guru Bimbingan dan Kaunseling sekolah ini iaitu En. Hussin Bin Ismail. Sebelum ini program yang sama diadakan ceramah disampaikan oleh Puan Kamisah Binti Jantan. Taklimat UPSR pula disampaikan oleh Puan Nik Sabariah selaku GPK Akademik. adalah diharapkan dengan pertemuan kali ini dapat membuka minda ibu bapa bahawa kerjasama antara ibu bapa dan guru merupakan pemangkin kecemerlangan anak-anak mereka.

Tiada ulasan: