Khamis, 3 September 2009

DOA SEBAGAI SENJATA MUKMININ (KHUSUS BUAT CALON UPSR 2009)



Mungkin ada dikalangan pelajar yang mengalami 'stress' atau tertekan apabila menjelangnya peperiksaan besar seperti UPSR. Sesungguhnya peperiksaan itu ibarat medan pertempuran.Mari kita susuri sirah junjungan mulia kita Nabi Muhammad SAW dimana baginda turut berperang menentang musyrikin dalam bulan Ramadhan yang dinamakan Perang Badar dan beroleh kejayaan yang amat besar dengan pertolongan oleh Allah SWT. Semoga para pelajar mengambil iktibar dari kisah ini dan turut sama beroleh kejayaan yang cemerlang di dalam UPSR yang bakal menjelma.

Setelah hampir enam tahun para pelajar menimba ilmu, berusaha bersungguh-sungguh dan tibalah masanya para pelajar diuji dengan peperiksaan UPSR. Para pelajar telah gigih berusaha,perlu yakin diri, doa dengan seikhlas hati tanpa ragu-ragu dengan pertolongan ALLAH dan seterusnya bertawakal dan berserah kepada ALLAH mudah-mudahan segala usaha yang dilakukan akan mendapat kejayaan yang setimpal,INSYAALLAH.

Kami di Unit Bimbingan dan Kaunseling mendoakan para pelajar beroleh kejayaan yang cemerlang di dalam peperiksaan UPSR 2009 dan GOOD LUCK!ALL THE BEST!

Tiada ulasan: